Título

Tratamiento del análisis de funciones en el bachillerato, propuesta de una ingeniería didáctica.

Autor

NOE OSWALDO CABAÑAS RAMIREZ

EDGARDO LOCIA ESPINOZA

ARMANDO MORALES CARBALLO

Nivel de Acceso

Acceso Abierto

Resumen o descripción

The teaching-learning process of education in Mexico establishes that students¿ knowledge should be developed. It motivates us to look for alternatives that respond to the requirements stated in the educational reform and contribute to improve mathematical processes at the middle and higher levels of education. In this paper, we show the progress of the research, which aims to elaborate and put into practice a didactic engineering for the treatment of a specific content of middle high school mathematics: the analysis of functions through a system of activities according to the stages described in the methodology.

Editor

Acta Latinoamericana de Matemática Educativa

Fecha de publicación

enero de 2018

Tipo de publicación

Artículo

Recurso de información

Formato

application/pdf

Idioma

Español

Audiencia

Público en general

Repositorio Orígen

Repositorio Institucional de Ciencia Abierta de la Universidad Autónoma de Guerrero

Descargas

0

Comentarios



Necesitas iniciar sesión o registrarte para comentar.