Título
Interdisciplinariedad y Transdisciplinariedad en los Modelos de Enseñanza de la Cuestión Ambiental
Autor
RENE PEDROZA FLORES
FRANCISCO ARGÜELLO ZEPEDA
Nivel de Acceso
true
Acceso Abierto
Materias
Filosofía - ([Cinta de Moebio (Chile) Num.15]) transdisciplinary - ([Cinta de Moebio (Chile) Num.15]) interdisciplinary - ([Cinta de Moebio (Chile) Num.15]) multidisciplinary - ([Cinta de Moebio (Chile) Num.15]) environmental - ([Cinta de Moebio (Chile) Num.15]) environmental education - ([Cinta de Moebio (Chile) Num.15]) CIENCIAS SOCIALES - (CTI)
Resumen o descripción
Different approaches of environmental problems are described in this paper, considering simplist and complex conceptions, and neomarxist and symbolic interpretations. This article also reviews a brief history of environmental education from an interinstitutional and interdisciplinary perspective, and discusses some pedagogical elements related to this matter. Finally, models of environmental education of the interdisciplinary, multidisciplinary and transdisciplnary type are exposed, emphasizing the necessity to foment the latter one.
Editor
Universidad de Chile
Fecha de publicación
2002
Tipo de publicación
Artículo
Recurso de información
Formato
application/application/pdf
Fuente
Cinta de Moebio (Chile) Num.15
Idioma
Español
Relación
http://www.redalyc.org/revista.oa?id=101
Audiencia
Estudiantes
Investigadores
Repositorio Orígen
REPOSITORIO INSTITUCIONAL DE LA UAEM
Descargas
0