Título

Conceptualizaciones de pendiente que poseen los profesores del bachillerato y las que enseñan a sus estudiantes

Autor

GERARDO SALGADO BELTRAN

Colaborador

CRISOLOGO DOLORES FLORES (Asesor de tesis)

Nivel de Acceso

Acceso Abierto

Resumen o descripción

This study aimed to identify what slope¿s conceptualizations have high school teachers and which ones they teach their students when they approach this concept in the classroom. To achieve that ten in-service math teachers participated in this qualitative study and, likewise, we used the math notebook class notes (CM) of ten eleventh grade students who had already completed the slope topic in their respective courses. Participants come from 10 different schools located mainly in the central region of the State of Guerrero, Mexico.

Editor

Universidad Autónoma de Guerrero (México)

Fecha de publicación

julio de 2020

Tipo de publicación

Tesis de doctorado

Recurso de información

Formato

application/pdf

Idioma

Español

Audiencia

Público en general

Repositorio Orígen

Repositorio Institucional de Ciencia Abierta de la Universidad Autónoma de Guerrero

Descargas

0

Comentarios



Necesitas iniciar sesión o registrarte para comentar.