Filtros
Filtrar por:
Tipo de publicación
- Artículo (22)
- Capítulo de libro (3)
- Tesis de maestría (3)
- Artículo (2)
Autores
- Francelino Rodrigues (3)
- Matthew Paul Reynolds (3)
- Abdelfattah DABABAT (2)
- Alison Bentley (2)
- Bekele Abeyo (2)
Años de Publicación
Editores
- CICESE (3)
- Universidad Autónoma Metropolitana (México). (3)
- Universidad Autónoma de Ciudad Juárez (2)
- Emmanuel Serrano Ferron, Universitat Autonoma de Barcelona, Spain (1)
Repositorios Orígen
- Repositorio Institucional de Publicaciones Multimedia del CIMMYT (19)
- Repositorio Institucional CICESE (4)
- Repositorio Institucional Zaloamati (3)
- Repositorio Institucional de la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez (2)
Tipos de Acceso
- oa:openAccess (28)
Idiomas
Materias
- CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA (20)
- WHEAT (5)
- HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA (4)
- OTRAS (4)
- CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS (3)
Selecciona los temas de tu interés y recibe en tu correo las publicaciones más actuales
fouad mokrini Rachid Lahlali Abdelfattah DABABAT (2023, [Artículo])
Xiphinema pachtaicum CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA XIPHINEMA INDEX DIAGNOSIS GRAPEVINES
Alejandro Mendoza Abraham Sifuentes (2024, [Artículo, Artículo])
This article analyzes the social representations that university students developed during the period of confinement due to the COVID-19 pandemic, particularly regarding their decision to continue their studies despite the challenges posed by the closure of educational institutions. The study is based on the situation in the northwest region of Chihuahua, encompassing at least 10 municipalities. This study utilized a mixed descriptive research approach, involving a survey comprising 69 items. The survey was conducted in the spring of 2021 among 313 students from five different academic programs within the Multidisciplinary Division of the UACJ in Nuevo Casas Grandes. Findings revealed that students, during the pandemic, had negative experiences with long distance education, primarily due to issues such as emotional management, time management skills, and poor technological access. These challenges resulted in negative emotions, although students did not perceive a decline in academic performance or disruptions in interactions with teachers or peers.
educación superior confinamiento representaciones sociales experiencias HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA higher education confinement social representations experiences
Ahmed Kayad Francelino Rodrigues Marco Sozzi Francesco Pirotti Francesco Marinello Urs Schulthess Bruno Gerard Marie Weiss (2022, [Artículo])
PROSAIL Vegetation Indices Field Variability Digital Farming CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA PRECISION AGRICULTURE MAIZE GRAIN YIELD BIOMASS VEGETATION VEGETATION INDEX
Use of remote sensing for linkage mapping and genomic prediction for common rust resistance in maize
Alexander Loladze Francelino Rodrigues Cesar Petroli Felix San Vicente Garcia Bruno Gerard Osval Antonio Montesinos-Lopez Jose Crossa Johannes Martini (2024, [Artículo])
Common Rust Rp1 Locus CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA RUSTS REMOTE SENSING VEGETATION INDEX MAIZE CHROMOSOME MAPPING
Associations between endogenous spike cytokinins and grain-number traits in spring wheat genotypes
Gemma Molero Carolina Rivera-Amado Matthew Paul Reynolds John Foulkes (2024, [Artículo])
Spike Cytokinins Grain Number Fruiting Efficiency Wheat Breeding CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA SPIKES CYTOKININS GRAIN FRUITING HARVEST INDEX WHEAT PLANT BREEDING
Abdelfattah DABABAT Yong Suk Chung (2023, [Artículo])
Biological Indexing Sequencing Analysis Citrus Orchards CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA PHYLOGENETIC ANALYSIS CITRUS RNA DNA
Morphological characterization of native maize populations of the ratón race from Coahuila, Mexico
Froylan Rincon Cesar Petroli (2023, [Artículo])
Repeatability Index Representative Subset of Diversity Maize Raton Race CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA GENETIC DIVERSITY (AS RESOURCE) ZEA MAYS MORPHOLOGY PHENOTYPING VARIETIES
Olivia Fragoso-Susunaga (2023, [Capítulo de libro])
En el 2015, las Naciones Unidas proponen una serie de objetivos dirigidos a convocar a los habitantes del mundo a realizar acciones orientadas a acabar con la pobreza, mejorar las condiciones del planeta y lograr que, para el 2030, todas las personas puedan gozar de paz y bienestar. A estos objetivos se les conoce como los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS). La educación superior juega un papel fundamental en el logro de los ODS. La UAM y, en el caso que nos compete, el CyAD están llamados a colaborar en esta tarea que nos involucra a todos y todas quienes formamos la comunidad universitaria. Este trabajo es una reflexión sobre la importancia que tiene la formación en activismo artístico en la educación del diseño para el logro de los ODS. Se propone que enfatizar el vínculo entre el diseño y el activismo artístico es parte de un escenario futuro indiscutiblemente necesario en el currículo de licenciatura en el CyAD.
In 2015, the United Nations proposed a series of goals aimed at calling on the world’s inhabitants to take action to end poverty, improve the conditions of the planet and ensure that by 2030 all people can enjoy peace and well-being. These goals are known as the Sustainable Development Goals (SDGs). Higher education plays a fundamental role in the achievement of the SDGs, the UAM and, in the case that concerns us, the CyAD are called to collaborate in this task that involves all of us who form the university community. This work is a reflection on the importance of training in artistic activism in design education for the achievement of the SDGs. It is proposed that emphasizing the link between design and art activism is part of an indisputably necessary future scenario in the undergraduate curriculum at CyAD.
Activismo artístico, educación del diseño, cultura. Artistic activism, design education, culture. Sustainable Development Goals. Art and social action. Education, Higher--Social aspects. Educational change. Artists--Political activity. Universidad Autónoma Metropolitana. Unidad Azcapotzalco. División de Ciencias y Artes para el Diseño. Desarrollo sustentable. Participación social. Cambio educativo. NX180.P64 HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS
A 'wiring diagram' for sink strength traits impacting wheat yield potential
Gustavo Slafer John Foulkes Matthew Paul Reynolds Erik Murchie A Elizabete Carmo-Silva Simon Griffiths (2023, [Artículo])
Grain Number Grain Weight Yield Physiology CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA BREEDING GRAIN HARVEST INDEX SOURCE SINK RELATIONS YIELD COMPONENTS WHEAT