Filtrar por:
Tipo de publicación
- Artículo (27)
- Capítulo de libro (6)
- Objeto de congreso (5)
- Tesis de maestría (5)
- Artículo (4)
Autores
- Jose Crossa (6)
- David González-Diéguez (4)
- Osval Antonio Montesinos-Lopez (4)
- Alison Bentley (3)
- Sundeep Kumar (3)
Años de Publicación
Editores
- Universidad Autónoma Metropolitana (México). (5)
- Universidad Autónoma de Ciudad Juárez (4)
- CICESE (2)
- El autor (2)
- Universidad Autónoma Metropolitana (México). Unidad Azcapotzalco. Coordinación de Servicios de Información. (2)
Repositorios Orígen
- Repositorio Institucional de Publicaciones Multimedia del CIMMYT (29)
- Repositorio Institucional Zaloamati (8)
- Repositorio Institucional de la Universidad Autónoma de Ciudad Juárez (4)
- Repositorio Digital CIDE (2)
- Repositorio Institucional CICESE (2)
Tipos de Acceso
- oa:openAccess (45)
Idiomas
Materias
- CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA (29)
- MARKER-ASSISTED SELECTION (22)
- HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA (13)
- Genomic Selection (8)
- WHEAT (7)
Selecciona los temas de tu interés y recibe en tu correo las publicaciones más actuales
Germano Costa Neto Jose Crossa (2024, [Artículo])
Forest Tree Breeding Genomic Relationship Matrix Genomic Selection Best Linear Unbiased Prediction CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA FOREST TREES BREEDING MARKER-ASSISTED SELECTION MYRTACEAE EUCALYPTUS GLOBULUS
Teacher training in the state of Chihuahua: Between the health challenge and teacher resilience
Evangelina Cervantes Holguín Pavel Roel Gutiérrez Sandoval Cely Celene Ronquillo Chávez (2023, [Artículo, Artículo])
The article proposes to recover the response of the Teacher Training and Updating Institutions in the state of Chihuahua regarding the various challenges imposed by the Coronavirus Disease (COVID-19). The qualitative exercise analyzes the experience of 10 institutions based on the voice of their students, teachers, and principals regarding changes in academic, administrative, and organizational processes. It is concluded that the pandemic has affected each institution in different ways and with diverse intensity. Despite the achievements, the experience analyzed reveals the relative success of the using virtual platforms in the face of three basic conditions: connectivity, technological competencies, and socio-emotional skills of the teaching staff. It highlights the importance of implementing tutoring, resilience, or awareness actions of teachers and students' needs, feelings, and sufferings. It is opportune to recover the experiences of other institutions and to question especially students, thesis students and graduates.
Acceso a la educación Aprendizaje en línea Educación a distancia Formación de docentes Tecnología educacional HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA Access to education online learning distance education teacher education educational technology
Una articulación fundamental: la emancipación
Nicolás Amoroso Boelcke (2023, [Capítulo de libro])
El concepto, la circunstancia de la enseñanza que aquí abordaremos, tiene el propósito de restituir ciertas situaciones que corresponden al propio ejercicio de la instrucción y a aquellas otras que hablan del acontecer, por ello el trabajo. Tiene las variables tanto de la experiencia real como de las otras sobre las que se han escrito, una de ellas, al final, plantea una situación paradójica que se refiere a la del maestro ignorante que, básicamente, tiene como propósito mostrar que el conocimiento es algo que está en el alumno y que el docente debe limitarse a tratar de que aflore y se exprese de la mejor manera posible. Nos habla de la independencia y de las características que puede tener una educación rigurosa y rígida, en contraposición con una más flexible. Lo mismo sucede con el pensamiento desde nuestra América, de la educación dependiente a una educación libertaria.
The concept, the circumstance of the teaching that we will address here has the purpose of restoring certain situations that correspond to the exercise itself as those others that speak of the happening for it the work. It has the variables of real experience as of the others about which they have been written, one of them, in the end, poses a paradoxical situation that refers to that of the ignorant teacher that, basically, has the purpose of showing that knowledge is something that is in the student and that the teacher must limit himself to trying to bring it out and express itself in the best possible way. It tells us about independence and the characteristics that a rigorous and rigid education can have with a more flexible one and the same happens with the thought from our America, from dependent education to a libertarian education.
Emancipación, docencia, alumnos, investigación, juego. Emancipation, teaching, students, research, play. Interaction analysis in education. Microteaching. Teacher-student relationships. Transformative learning. Educational innovations. Análisis de interacción en la educación. Relaciones maestro-estudiante. Aprendizaje transformador. Cambio educativo. LB1034 HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA PEDAGOGÍA TEORÍA Y MÉTODOS EDUCATIVOS
suneel kumar UTTAM KUMAR Guriqbal Singh Dhillon Amit Singh Vinod Mishra Pradeep Kumar Bhati Saikat Das Ramesh Chand Kuldeep Singh Sundeep Kumar (2022, [Artículo])
Spot Blotch Genome-Wide Association Study Marker Trait Association KASP Markers Kompetitive Allele Specific PCR CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA TRITICUM AESTIVUM MATERIAL TRANSFER AGREEMENTS MARKER-ASSISTED SELECTION DISEASE RESISTANCE WHEAT
Nick Fradgley Alison Bentley Keith Gardner Stéphanie M. Swarbreck (2023, [Artículo])
Sustainable Food Systems Genomic Prediction Genome-Wide Association Analysis CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA WHEAT BREEDING MARKER-ASSISTED SELECTION VARIETIES FOOD SYSTEMS QUALITY
Editorial: Genomic selection: Lessons learned and perspectives
Johannes Martini Sarah Hearne Valentin Wimmer Fernando Henrique Toledo (2022, [Artículo])
Genomic Selection Selection Gain Breeding Schemes CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA BREEDING PROGRAMMES MARKER-ASSISTED SELECTION GENOTYPE ENVIRONMENT INTERACTION PLANT BREEDING
Diseases of maize and phenotyping
Suresh L.M. (2023, [Objeto de congreso])
CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA DISEASE RESISTANCE MAIZE PHENOTYPING GERMPLASM MARKER-ASSISTED SELECTION
Sundeep Kumar Reyaz Mir Pawan Kulwal UTTAM KUMAR suneel kumar Shailendra Sharma Ravinder Singh Amit Singh Dr. Subhash Bhardwaj Manoj Prasad Kuldeep Singh (2022, [Artículo])
Indian Wheat Genomics Initiative Genomic Selection CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA WHEAT GENETIC RESOURCES MARKER-ASSISTED SELECTION GENE BANKS STRESS ABIOTIC STRESS BIOTIC STRESS
Editorial: Functional genomic approaches in molecular breeding for crop improvement
Philomin Juliana (2023, [Artículo])
CIENCIAS AGROPECUARIAS Y BIOTECNOLOGÍA DNA MARKER-ASSISTED SELECTION QUANTITATIVE TRAIT LOCI CROP IMPROVEMENT
Olivia Fragoso-Susunaga (2023, [Capítulo de libro])
En el 2015, las Naciones Unidas proponen una serie de objetivos dirigidos a convocar a los habitantes del mundo a realizar acciones orientadas a acabar con la pobreza, mejorar las condiciones del planeta y lograr que, para el 2030, todas las personas puedan gozar de paz y bienestar. A estos objetivos se les conoce como los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS). La educación superior juega un papel fundamental en el logro de los ODS. La UAM y, en el caso que nos compete, el CyAD están llamados a colaborar en esta tarea que nos involucra a todos y todas quienes formamos la comunidad universitaria. Este trabajo es una reflexión sobre la importancia que tiene la formación en activismo artístico en la educación del diseño para el logro de los ODS. Se propone que enfatizar el vínculo entre el diseño y el activismo artístico es parte de un escenario futuro indiscutiblemente necesario en el currículo de licenciatura en el CyAD.
In 2015, the United Nations proposed a series of goals aimed at calling on the world’s inhabitants to take action to end poverty, improve the conditions of the planet and ensure that by 2030 all people can enjoy peace and well-being. These goals are known as the Sustainable Development Goals (SDGs). Higher education plays a fundamental role in the achievement of the SDGs, the UAM and, in the case that concerns us, the CyAD are called to collaborate in this task that involves all of us who form the university community. This work is a reflection on the importance of training in artistic activism in design education for the achievement of the SDGs. It is proposed that emphasizing the link between design and art activism is part of an indisputably necessary future scenario in the undergraduate curriculum at CyAD.
Activismo artístico, educación del diseño, cultura. Artistic activism, design education, culture. Sustainable Development Goals. Art and social action. Education, Higher--Social aspects. Educational change. Artists--Political activity. Universidad Autónoma Metropolitana. Unidad Azcapotzalco. División de Ciencias y Artes para el Diseño. Desarrollo sustentable. Participación social. Cambio educativo. NX180.P64 HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA CIENCIAS DE LAS ARTES Y LAS LETRAS